søndag den 8. juli 2012

7-7-12. En lille tur på fjorden.

Lørdag morgen så det ikke ud til at vejret ville blive det bedste, men Aksel og undertegnet havde besluttet at det var tid til af få lidt vand under kølen på vores Seabirds. Så kl 12 mødtes vi ved Kleppen. Aksel og Laila ankom med 2 Seabirds på taget af den lille Polo. Sku et pænt syn. Laila ville gerne ud og prøve lidt havkajak. Må sige at det gik ret så flot, når man tænker på det var første gang hun sad i en kajak.


2 North Sea's og 1 Expedetion

Havde taget min nyerhervet pind eller stick med. Eller hva man nu kalder det. Men en grønlænder pagaj i ren carbon. En X3M pagaj fra Kajakgaarden. Og nu skulle den afprøves. Må sige det er en mega lækker pagaj. Ligger godt i hænderne og vejer ingenting og i en meget flot udførsel. 

Vi padlede mod Humlum i en passende tempo. Laila fulgte godt med og lidt før Humlum blev vi enig om det var tid til kaffe og for mit vedkommende en smøg. Øhhh og her lavede jeg så lidt en mindre elegant udstigning af min kajak. Så fik lige målt vand temperaturen. Og den er helt ok :-)
Altid go med en gang cowboykaffe

På tilbagevejen kom solen og temperaturen steg og sveden kom frem på panden. Må sige jeg bliver mere og mere glad for min North Sea. En lækker kajak som man bare vokser med. 

Vel tilbage ved Kleppen i høj solskin blev kajakkerne lastet på bilerne og det var tid til en sodavand.
 
Nåede lige hjem og så afslutningen på dagens tour etape :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar